maanantai 16. helmikuuta 2009

Aurinkoa ja asuntopohdintaa

Eilen oli aivan todella hieno päivä ja pakkohan sitä oli rannallakin käydä. En palanut, mut rajat sain, joten olin ihan tyytyväinen ekaan rantapäivääni. Ei se aurinko niin paha ollu mun iholle, et 30-suojakerroin riitti ihan kivasti :D Suomessa käytän 8, jos sitäkään.. Rannalla jatkoin lepäilyä ja jetlagista toipumista (nukuin yöllä 14 tuntia, eikä tunnu vielä riittävän..) kirjojen parissa. Muuten päivä kului ympäristöstä ja ilmapiiristä nautiskellen ja niihin tutustuen. Oon opetellu myös tätä paikallista 'no worries'-asennetta ja se alkaa pikku hiljaa juurtua muhun. Tekis mieli vaan tökätä kukka hiuksiin ja juosta paljain jaloin pitkin rantaviivaa hameenhelmat tuulessa hulmuten.. ;)

Tein mä vähä esivalmisteluja mun asuntohakemisiinkin. Tällä kertaa istuskelin mäkissä mäkkini kans niin kauan ku akku kesti. Kyllä sitä yhen kokiksen aika kauan saa riittämään..Mäkistä lähtiessäni näin matkan ensimmäisen aboriginaalin. Mies oli tumma ja kehossa bodypaintingit sun muut ja se soitteli niitä pitkiä didgeridoo-putkia. Tosin ei se vastannu täysin mun kuvitelmaa abosta siinä vaiheessa, ku se alko beatboksaamaan mikkiin.. Tietysti tyyppi keräs rahaakin ja näin sen vielä myöhemmin samana iltana vaan eri paikas suorittamas samoja rahankeräysrituaaleja. Hassua.

Tänään heräsin aamulla aikasin ja ensimmäinen tavoite oli avata pankkitili. Olin noin kymmenen muun tyypin kanssa pankin ovella jonossa jo ennen ku se edes oli auennut :D No tili tuli avattua ja siitä lähdin sit käymään koululla. Koululla kävin kattelemas vähä majapaikkajuttuja ja sit samal kävin kyselemäs, josko saisin mun opiskelijakortin jo. Kukaan ei oikeen tuntunu tietävän mihin mua ohjata ja niinpä oon juossut edestakaisin kahden kerroksen väliä. Koululla alkoi siis tänään International-opiskelijoiden orientaatio (mä en kuulu näihin) ja joka puolella näkyi vaan ihmetteleviä silmiä ja kysymyksiä täynnä olevia päitä. International-opiskelijat on siis koko tutkintonsa täällä suorittavia ulkkareita. Mun orientaatiot alkaa vasta ens viikolla ja sen jo tiesinki, kunhan kävin katselemas paikkoja ja ajattelin samalla hoitaa yhen asian pois päiväjärjestyksestä. Lopulta yks täti ohjas mut sit oikeeseen paikkaan , vaikka toteskin että koska mulla oli kaikki ilmottautumiset sun muut jo kunnos, ni mun pitäis olla vaan rannalla :D Todettuani oikean jonon olevan aivan liian pitkä sisällä vietettäväks kuulin päässäni tän tädin sanat ja päätin tulla takas jonain ruuhkattomampana päivänä. (meidän on suunniteltukin tekevän nää asiat vasta ens viikolla, jotta kaikkien opiskelijoiden jutut ei tulis yhdes rysäs.)

Loppupäivän oonki sit kävelly ympäri kaupunkia (noin 7 tuntia) ja välis vaan pysähdelly soittelemaan eri asunnoista. Mitkään peräkkäin tarkastamani asunnot ei tiettykään voinu sijaita samalla suunnalla. Mut nyt on kuitenki tiedos kaks ihan potentiaalista kämppää. Yhden täydellisen asunnon löysin! Ainut mutta siinä oli se, et kämppiksenä olis ollu joku noin 50-vuotias filippiiniläisnainen (ilmoitteli opiskelijoiden joukossa kämppistarpeesta..), jota tuskin jaksaisin puolta vuotta..Varpulle tiedoks: tääl on kans paljon niitä 'poika etsii tyttökämppistä'-ilmoituksia :D et näköjään ihan kansainvälinen tapa..

Nyt oon hostellissa ja kuuntelen ulkoa kuuluvaa Da Vinci-koodin musaa (porukka on hostellin altaassa elokuvanäytöksessä ja ihmettelinki, et miks kaikki kattelee meidän 'olohuoneeseen', kunnes selvis, et se screeni on tos meidän oven yläpuolella). Mun aikomuksena on vielä tutkia netistä muutamia kohteita, joista sitten huomenna soittelen tyypeille tarkemmin ja toivottavasti pääsen käymäänkin. Ehkä täältä Surfersista vielä löytyy se unelma-asunto rannalta omalla kuntosalilla ja tenniskentillä ;)

2 kommenttia:

  1. No on sinulla touhua! Kateeksi käy tuo aurinko. Kyllä täälläkin paistoi, mutta pakkasta on kymmenisen astetta, joten ei oikein rajoja synny!

    Toivon, että löydät oikein hyvän kämpän ja elämä "vakiintuu" (mahdatko sellaista edes toivoa!).
    mummi

    VastaaPoista
  2. Se on hyvä, että sinäkin opettelet tuota "no worries"-asennetta... Vaikka kyllä sun eka päiväsi meni aivan eri tunnelmissa!
    Täällä paukkuu pakkanen, mutta onneksi aurinko paistaa kauniisti.

    VastaaPoista