maanantai 9. helmikuuta 2009

Lähtöfiiliksiä

Sain vihdoin vetää taas yhden kohdan listastani yli, kun tuli luotua tää blogi. Tällä hetkellä majailen kotikotona Lapualla vielä 3 yötä. Lähtö on siis torstaina illalla Pariisin ja Hong Kongin kautta Brisbaneen, jonne laskeudun paikallista aikaa puoli kymmenen ystävänpäiväaamuna (eli lauantaina). Matka-aika on yhteensä n. 38 tuntia Lapualta Brisbaneen lentokenttäodotuksineen. Brisbanessa mua sitten ollaan vastassa nimikyltin (joo, repesin kans) kanssa ja joku koulun järjestämä kuljettaja vie mut mun hostelliin Gold Coastille.

Gold Coast on siis mun tuleva asuinkaupunki ja Griffith University tuleva yliopisto. Australiassa parhaillaan roihuavat maastopalot on noin 1000 kilsan päässä tosta mun paikasta, samoin tulvat. Eli niiden takia ei tarvi olla huolissaan tällä hetkellä.

Ensimmäisen viikon majailen yhdessä hostellissa Surfers' paradisen keskustassa, koska oman kevään tukikohtani aion hankkia vasta paikan päältä. Katunäkymää mun tulevista kotikulmista voi käydä katselemassa google mapsista (hakusana: Surfers' paradise ja siihen karttaan tulee kohta, josta klikkaamalla saa esiin katunäkymän).

Vielä ei lähtö jännitä, vaan lähinnä stressaa se, että oonko muistanu hankkia kaikki oleelliset dokumentit ja tarvikkeet. Eilen oon käyny läpi mun koko vaatevaraston ja poistanu sieltä sellaset, joita en oo käyttäny vähään aikaan. Nyt mun kaikki jäljelle jääneet vaatteet on näteissä pinoissa, joista mun pitäis tänään siirtää sivuun vaihtovaatteet :)

Meen tästä jatkamaan mun 'to do'-listan läpikäymistä ja pakkaamaan. Josko sittenkin sais yhet korkkarit mahtumaan laukkuun.. :)

5 kommenttia:

  1. no aina yhdet korkkarit täytyy mahtua!

    VastaaPoista
  2. Muista, että Australiassakin on kauppoja :)
    Ja toivottavasti mielessäsi ovat kaikki meidän sinulle antamasi ohjeet, varoitukset ja neuvot! Hyvää matkaa ja oloa!

    VastaaPoista
  3. Joo kaikki neuvot vilisee kyl mieles nyt :D ja vielä en testannu, et paljonko se laukku sit painaa, mut mukaan tuleva vaatemäärä näytti suorastaan säälittävän vähäiseltä, mut kait siinä ny oleellinen on vähäks aikaa :)

    VastaaPoista
  4. Olen ollut Surfers Paradisessa oman vaihtoaikani aikana ja voin kyllä taata, ettei tule aika tylsäksi. Siis muutakin tekemistä löytyy kuin vain pelkkä opiskelu...paljon bileitä ja hauskanpitoa on siis luvassa.

    Nimimerkki "muistin taas, että lapset rajoittaa matkustamistakin."

    VastaaPoista
  5. ...vaatteet kauniissa pinoissa ja kengät pakattuina pahvilaatikoissa!!! Harmi, että äiteellä on eri kokoinen jalka. Muuten voisin hienostella joka päivä koulussa eri kengillä!!!!
    Täytyypä kehitellä jotain fyllinkiä!!

    VastaaPoista